این مقاله درصدد است تا ضمن تبیین مبانی، چگونگی و چیستی آموزش از راه دور، به تناسب سازی این آموزشها در كشور اشاره داشته باشد
بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران

دسته بندی
روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل
doc
حجم فایل
87 کیلو بایت
تعداد صفحات
64
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل
بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران
خلاصه :
این مقاله درصدد است تا ضمن تبیین مبانی، چگونگی و چیستی آموزش از راه دور، به تناسب سازی این آموزشها در كشور اشاره داشته باشد، به همین مناسبت مبانی و تعاریف آموزش از راه دور و رویكردهای متفاوت مورد بررسی قرار گرفته پس از تشریح رویكرد تلفیقی، به تشریح وضعیت آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران پرداخته است و در این راستا روشها و فرایندهای اجرایی و چالشها و دغدغههای مهم در شكل گیری این آموزشها بیان شده است.
آنچه حائز اهمیت است آنكه، آموزش از راه دور در كشورما در ابتدای راه است و برای پیشرفت و گسترش آن باید فعالیتهای در خور فكری و عملی بسیاری به مدد آید.
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف
– اهداف كلی
– اهداف جزئی
– سوالات تحقیق
تعریف مفهومی واژهها
فصل دوم
پیشینه و تاریخچة آموزش از راه دور
مسایل بنیادی درآموزش از راه دور
– رویكردهای اساسی آموزش از راه دور
– علل پیدایش آموزش از راه دور
– مزایا و امكانات آموزش از راه دور
– آموزش از راه دور ورویكردهای آموزشی و یادگیری
– تكامل نسلی آموزش از راه دور
اركان، ویژگیها و مبانی آموزش از راه دور
آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران
تفاوتهای موجود بین دانش آموزان نظام حضوری و فراگیران آموزش از راه دور
طبقه بندی مخاطبین
روشها و فرایندهای اجرایی تحصیل درآموزش از راه دور
چالشها و دغدغههای مرتبط با آموزش از راه دور
فصل سوم
روش تحقیق
فصل چهارم
طرح تحقیق
فصل پنجم
یافتهها و نتایج
محدودیتهای تحقیق
راه كارهای پیشنهادی تحقیق
منابع و مآخذ
پیوستها
فهرست اشكال و جداول
شكل شماره 1 – رویكردهای آموزشی و یادگیری
شكل شماره 2- فرایند اجرایی تحصیل در آموزش از راه دور
شكل شماره3- چرخه اصلاح و توسعه رفتار از طریق آموزش
جدول شماره 1- مقایسه فراگیری نظام رایج حضوری با فراگیران نظام آموزش از راه دور

دریافت فایل