فایل بررسی عوامل موثر در ایجاد سازمان های یادگیرنده

بررسی عوامل موثر در ایجاد سازمان های یادگیرنده

بررسی عوامل موثر در ایجاد سازمان های یادگیرنده

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 86 کیلو بایت
تعداد صفحات 7
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

بررسی عوامل موثر در ایجاد سازمان های یادگیرنده

مقدمه:

در دنیای پیچیده و متغیر امروز رمزبقای سازمان‌‌ها، توانایی آن‌ها در كسب دانش و اطلاعات مورد نیاز می‌باشد. از طرفی پیچیدگی روزافزون و پویایی محیط منجر به ایجاد فضای عدم اطمینان و ناپایداری برای سازمان‌‌ها و گروه‌‌ها شده‌است و سازمان‌‌ها برای حفظ و بقای خود در این شرایط نیازمند توسعه آگاهی‌‌ها نسبت به محیط و افزایش دانش سازمانی می‌باشند. در این فضای رقابتی و پرتغییر سازمان‌هایی امكان بقا و رشد را دارند كه توانایی یادگیری سازمانی داشته‌ و بتوانند از تغییر و تحولات محیطی و تجربیات درون سازمانی و برون سازمانی دانش مورد نیاز سازمانی را فراگرفته و به سازمان‌های یادگیرنده تبدیل‌شوند.پیتر سنگه معتقد است كه در آینده،یا سازمان‌‌ها یادگیرنده هستند و یا به ‌تدریج رو به نابودی و زوال پیش‌ خواهند رفت

امروزه دیگر سازمانهای بزرگ و پیچیده‌ای که دهه‌های قبل به وجود آمده بودند، کارساز نیستند و شبیه دایناسورهایی که توان تطبیق خود را با محیط نداشته و محکوم به فنا شدند، سازمانهای بزرگ با ساختارهای سنتی توان و انعطاف لازم جهت هم‌سویی با تغییرات محیط پیرامونی به ویژه با توجه به جهانی شدن را ندارند و برای بقای خود ناچارند یا تغییر ساختار دهند یا خود را به ابزارهایی مجهز کنند تا توان مقابله با تغییرات جهانی را بدست آورند. یکی از این ابزارها، ایجاد و نهادینه کردن یادگیری سازمانی است

درحقیقت ‌یادگیری سازمانی تلاشی برای یافتن راه‌های ایجاد مزیت‌های رقابتی پایدار برای سازمان‌ می‌باشد و درسازمان‌های ‌یادگیرنده كاركنان از یادگیری مسائل روزمره خارج ‌شده و بیشتر فرا می‌گیرند كه به دانش و توانایی خود در انجام متناسب كار‌ها بیافزایند. پژوهش حاضر به دنبال شناسایی عوامل و موانع فراروی یادگیری سازمانی و ایجاد سازمان‌ یادگیرنده در شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران می‌باشد تا با شناسایی این موانع راهکارهای مناسبی پیشنهاد نماید.

خلاصه و نتیجه گیری فصل سوم

روش تحقیق در این پژوهش، روش پیمایشی یازمینه‌یابی است . این روش، به توضیح دقیق موضوع تحقیق و چگونگی وضع موجود می‌پردازد و نتایج آن را كاربردی می‌نماید .

برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه كه رایج‌ترین و متداولترین ابزار در تحقیق پیمایشی است، استفاده شده و پرسشنامه این تحقیق بر اساس طیف لیكرت طراحی گردیده است .

پایایی پرسشنامه با استفاده از به دست آوردن ضریب آلفای كرونباخ از طریق رایانه و برنامه SPSSو روایی آن توسط صاحب نظران (اعتبار محتوا) تأیید گردیده است.

اموزش دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

اموزش دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

به کامل‌ترین دوره دیجیتال مارکتینگ خوش‌ اومدی. بعد از اتمام این دوره میتونی یه کسب و کار رو از صفر راه بندازی، مدیریت کنی و به فروش بالا برسونی (16 دوره + 14 کتاب تخصصی دیجیتال مارکتینگ

برترین دوره جامع آموزش سئو

برترین دوره جامع کسب درآمد آنلاین

برترین دوره جامع کسب درآمد آنلاین

برترین مهارت‌های اصلی و کلیدی برای کسب درآمد اینترنتی رو یاد بگیرید. مهارت‌هایی که به شما کمک می‌کند برای خودتان یا دیگران کار کرده و درآمد عالی داشته باشید.

برترین دوره اینستاگرام؛ از اولین قدم تا کسب درآمد (آپدیت 1402)

اموزش دوره بازاریابی محتوا (پکیج کامل)

برترین دوره بازاریابی محتوا (پکیج کامل)
بازاریابی محتوا،‌ شغل ایده‌آل آدم‌های خلاقیه که عاشق ساختن چیزهای جدید هستن. توی این بسته آموزشی، صفر تا صد این شغل رو یاد میگیری و بعد معرفی میشی تا به درآمد ۱۵-۴۰ میلیونی برسی.
 

اموزش دوره بازاریابی و فروش اینترنتی: از درآمد میلیونی تا میلیاردی

برترین دوره جامع آموزش سئو

سئو یک تخصص پولساز و ارزشمند است. ما این مهارت را قدم به قدم، کامل و حرفه‌ای به شما آموزش می‌دهیم. در نهایت هم شما رو معرفی می‌کنیم تا وارد بازار کار شوید و درآمد ۱۵-۵۰ میلیونی داشته باشید.

برترین دوره اینستاگرام؛ از اولین قدم تا کسب درآمد (آپدیت 1402)
کامل‌ترین دوره کسب درآمد از اینستاگرام همینجاست! در این دوره، از الف تا ی فروش و درآمدزایی از اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم. بعد از اتمام دوره می‌توانید پیج خودتان را رشد دهید یا به رشد و افزایش فروش پیج سایر کسب‌وکارها کمک کنید.
اموزش دوره بازاریابی و فروش اینترنتی: از درآمد میلیونی تا میلیاردی
هرچیزی رو میشه از طریق اینترنت فروخت و درآمد بالایی داشت، فقط کافیه اصولش رو بلد باشی. توی این دوره همه اصول و روش‌های بازاریابی و فروش اینترنتی رو یاد می‌گیرید
«مهارت فروش و بازاریابی»